Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Starostwo Powiatowe w Wieruszowie
Wydział Rozwoju, Promocji i Spraw Społecznych
ul. Rynek 1‒7
98‒400 Wieruszów
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Wniosek o wpis powinien zostać podpisany przez wybrany na zebraniu założycielskim Komitet Założycielski (osoby wybrane spośród członków założycieli)
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek ‒ piątek 7:30‒15:30
Uwagi:
Klub sportowy/uks uzyskuje osobowość prawną z chwilą wpisania do ewidencji.
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Klub sportowy/uks po rejestracji musi uzyskać numer REGON (Główny Urząd Statystyczny) oraz NIP (Urząd skarbowy)
Opłaty:
Wpłaty opłaty skarbowej dokonuje się na konto 33 1020 4564 0000 5402 0060 5071
Gmina Wieruszów
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Przed złożeniem dokumentów, ich projekty jak również treść statutu, można skonsultować, również mailowo z pracownikiem merytorycznym w celu uniknięcia wewnętrznych niespójności czy ewentualnych niezgodności w treści dokumentów.
Do założenia klubu sportowego/uks potrzebne jest minimum 7 osób.
W pierwszej kolejności na zebraniu założycielskim należy podjąć uchwałę o założeniu klubu sportowego/uks (wzór uchwały do pobrania na dole strony).
Następnie należy uchwalić statut klubu sportowego/uks, który przede wszystkim będzie zawierał informacje o:
Statut musi obowiązkowo zawierać ww. treść. Ponadto możecie Państwo wzbogacić go o inne dodatkowe zapisy, dotyczące zasad funkcjonowania klubu sportowego/uks (wzór uchwały oraz statutu do pobrania na dole strony).
Kolejną uchwałą jest dokonanie wyboru osób, które wejdą w skład Komitetu Założycielskiego klubu sportowego/uks. Nie muszą to być wszyscy członkowie założyciele. Obowiązkiem Komitetu Założycielskiego będzie podpisanie wniosku o wpis do ewidencji klubów sportowych/uks oraz reprezentowanie członków założycieli na etapie rejestracji. Warto wybrać w skład tego organu osoby mające faktyczną możliwość działania (wzór uchwały do pobrania na dole strony).
Osoby zakładające klub sportowy/uks muszą też podjąć decyzję o liczebności wybieranych władz – zarządu i komisji rewizyjnej oraz trybie ich wyboru. Jeśli liczba członków władz będzie nieokreślona (np. 3-7) warto pamiętać że przed dokonaniem wyboru konkretnych osób należy na Zebraniu Założycielskim (i kolejnych Walnych Zebraniach Członków) podjąć uchwałę określającą dokładną liczbę osób wchodzących w skład zarządu lub komisji rewizyjnej na daną kadencję.
Dodatkowo ze statutu powinno wynikać czy wyboru od razu na poszczególne funkcje w zarządzie i komisji rewizyjnej dokonuje Walne Zebranie Członków, czy też wybiera ono jedynie określoną liczbę osób a te dzielą się pomiędzy sobą funkcjami w poszczególnych władzach.
Zgodnie z zasadami ustalonymi w statucie należy podjąć uchwałę o wyborze odpowiednio Zarządu i Komisji Rewizyjnej (wzór uchwał do pobrania na dole strony).
W zależności od zapisów przyjętych w statucie, może okazać się potrzebne oprócz uchwał Zebrania Założycielskiego o wyborze osób do Zarządu i Komisji Rewizyjnej, podjęcie dodatkowych uchwał przez Zarząd i Komisje Rewizyjną o ukonstytuowaniu się czyli wyborze na konkretne funkcje w tych organach bezpośrednio przez ich członków. W takiej sytuacji uchwała Zarządu powinna zostać podpisana przez wszystkich jego członków a uchwała Komisji Rewizyjnej przez wszystkie osoby wchodzące w jej skład.
Potwierdzeniem dokonanego wyboru może być również protokół z posiedzenia Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej wraz z listą obecności na tych posiedzeniach.
Po przeprowadzeniu zebrania założycielskiego osoby wchodzące w skład Komitetu Założycielskiego, reprezentujące członków założycieli składają na piśmie Staroście Wieruszowskiemu za pośrednictwem Wydziału Rozwoju, Promocji i Spraw Społecznych wniosek o wpis do ewidencji klubów sportowych/uks (wzór wniosku do pobrania na dole strony).
Wniosek o wpis powinien zostać podpisany przez wszystkich członków komitetu założycielskiego.
Do wniosku należy dołączyć:
Jeżeli wniosek zawiera braki, zostaniecie Państwo wezwani do ich usunięcia w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia doręczenia takiego pisma.
Nieusunięcie wskazanych braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
Jeśli natomiast Państwa wniosek nie zostanie opłacony, zostanie Państwu wyznaczony termin do wniesienia tej opłaty (7 – 14 dni) pod rygorem zwrotu wniosku lub zaniechania dalszych czynności.
Wpisanie klubu sportowego/uks do ewidencji następuje w ciągu 30 dni od dnia wpływu poprawnie złożonego wniosku.
Sprawę wpisu uznaje się również za załatwioną milcząco w sposób w całości uwzględniający żądanie strony występującej z wnioskiem o wpis, jeżeli w terminie 30 dni od daty doręczenia wniosku nie zostanie wydana decyzja o wpisie, albo decyzja o odmowie wpisu.
Do wpisu do ewidencji uczniowskich klubów sportowych stosuje się przepisy działu II rozdziału 14 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. ‒ Kodeks postępowania administracyjnego (dot. postępowania uproszczonego).
Istotne jest w związku z powyższym dostarczenie wraz z wnioskiem wszystkich niezbędnych dokumentów, ponieważ postępowanie dowodowe jest ograniczone tylko do dowodów zgłoszonych przez stronę, łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania, oraz dowodów możliwych do ustalenia na podstawie danych, którymi dysponuje organ prowadzący postępowanie.
Innymi słowy brak wymaganych dokumentów może skutkować decyzja odmowną.
O dokonaniu wpisu do ewidencji albo odmowie dokonania wpisu klub sportowy/uks informowany jest poprzez doręczenie pisemnej decyzji. Umożliwi ona również uzyskanie numeru NIP i REGON.
Klub sportowy/uczniowski klub sportowy powinien zgłaszać wszelkie zmiany wpisanych do ewidencji informacji, składając wniosek o wpis zmian w ewidencji w terminie 14 dni od dnia zmiany danych, załączając dokumenty stanowiące podstawę zmiany. Przepisy
o wpisie do ewidencji stosuje się odpowiednio.
Tryb odwoławczy:
Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
Podstawa prawna:
Wymagane wnioski i dokumenty:
Zamieszczone wzory dokumentów nie stanowią urzędowych formularzy a jedynie przygotowane dla Państwa edytowalne szablony do wykorzystania.